Ennen asiakkaan tapaamista:
harjoittele myyntipuhe-runko omaan työhösi liittyen. Laadi pieni vastaväite pankki: Mieti etukäteen millaisia väitteitä asiakkaalta voisi tulla ja mitä niihin vastaat.
Mistä sopivia asiakkaita:
・Minkä tyyppisiä asiakkaita edustamasi yritys etsii?
Asiakkaan tilanteeseen tutustuminen:
Etsi tietoa
・yrityksen toimialasta
・yrityksen aiemmista tilauksista, kaupoista
・neuvottelukumppanista ja tämän tyylistä, jos mahdollista
Palvelutilanteen hoitaminen:
・Ystävällisesti
・yksilöllisesti
・asiallinen
・rehellinen
Asenne ratkaisee:
Yritykset eivät tuijota todistuksia esim. työhaastattelussa, vaan asenne ratkaisee
Valitukset ovat mahdollisuus:
Asiakkaan tarpeet (useimmat valittajat ovat oikealla asialla, eivätkä valita kiusakseen)
Auta asiakasta (älä missään tapauksessa anna valituksen paisua)
Valituksista on hyötyä (toimintatavat, tuotevirheet, henkilökunnan käytöstavat jne.)
Elinikäinen asiakas (hyvin hoidettuna uskollisuus kasvaa)
Tavallisimpia valituksen syitä:
・Tuote ei täytä asiakkaan odotuksia
・Huono valinnanvara
・Virheet
・Huono viestintä/mainonta
・Luvatun toimituksen tai muun vastaavan viivästyminen
・Asiakaspalvelijan huono käytös.
harjoittele myyntipuhe-runko omaan työhösi liittyen. Laadi pieni vastaväite pankki: Mieti etukäteen millaisia väitteitä asiakkaalta voisi tulla ja mitä niihin vastaat.
Mistä sopivia asiakkaita:
・Minkä tyyppisiä asiakkaita edustamasi yritys etsii?
Asiakkaan tilanteeseen tutustuminen:
Etsi tietoa
・yrityksen toimialasta
・yrityksen aiemmista tilauksista, kaupoista
・neuvottelukumppanista ja tämän tyylistä, jos mahdollista
Palvelutilanteen hoitaminen:
・Ystävällisesti
・yksilöllisesti
・asiallinen
・rehellinen
Asenne ratkaisee:
Yritykset eivät tuijota todistuksia esim. työhaastattelussa, vaan asenne ratkaisee
Valitukset ovat mahdollisuus:
Asiakkaan tarpeet (useimmat valittajat ovat oikealla asialla, eivätkä valita kiusakseen)
Auta asiakasta (älä missään tapauksessa anna valituksen paisua)
Valituksista on hyötyä (toimintatavat, tuotevirheet, henkilökunnan käytöstavat jne.)
Elinikäinen asiakas (hyvin hoidettuna uskollisuus kasvaa)
Tavallisimpia valituksen syitä:
・Tuote ei täytä asiakkaan odotuksia
・Huono valinnanvara
・Virheet
・Huono viestintä/mainonta
・Luvatun toimituksen tai muun vastaavan viivästyminen
・Asiakaspalvelijan huono käytös.
Kommentit
Lähetä kommentti